Saturday, May 25, 2024
spot_imgspot_img
KezdőlapÉletmódPszichológus Lorena Diaconescu - Érzelem és Értelem Között

Pszichológus Lorena Diaconescu – Érzelem és Értelem Között

Gyakran halljuk az “Ideges vagyok” kifejezést, és semmi sem hangzik szokatlannak, különösen két évnyi járvány, globális katonai konfliktusok és egy esetleges gazdasági válság várakozása után. A hosszantartó stressz teszi azt, hogy minden negatív érzést élénken és túlzottan tapasztaljunk meg. Ha két évvel ezelőtti viselkedésünket, hiedelmeinket és személyes hozzáállásainkat elemeznénk, és összehasonlítanánk azokat a mostanikkal, számos változást észlelnénk, és valószínűleg az idegesség az, amit a legtöbben megosztanak ma. Ezért a türelmetlenség, irritáltság és harag erőteljesebben nyilvánul meg, és néha még azt is tapasztaljuk, hogy az emberekkel való kapcsolatainkat érinti. Hajlamosak vagyunk megfigyelni azok hangulatváltozásait körülöttünk, különösen a családtagokét, és különböző hiányosságokkal vádoljuk őket, anélkül hogy észrevennénk a saját változásainkat.

A járvány két évében a gyerekekkel, tinédzserekkel és szülőkkel folytatott beszélgetések során azt tapasztaltam, hogy sok félelem a jövővel kapcsolatos, amely sok szinten kiszámíthatatlannak tűnik, és a generációk közötti kommunikációs problémákhoz kapcsolódnak, különösen az impaciencia vagy a frusztráció intolerancia növekedésével.

Az egészségtelen érzelmek keveréke sokak kapcsolatait és életminőségét megváltoztatta, de bármennyire is tudatában vagyunk annak, hogy ez az időszak valamikor véget ér, fontos tudni, hogyan kell szembenézni vele, hogy valamit nyerjünk ebből az élményből. Másrészről sok szülő bűntudatot vagy tehetetlenséget érez, mert nem tudja, milyen ésszerű és megnyugtató magyarázatokat kell adniuk gyerekeiknek a katonai konfliktusokkal vagy más veszélyekkel kapcsolatban, amelyekről a gyerekek mindenütt hallanak vagy televízióban látnak. Mit lehet tenni? Először is tudnunk kell, hogy a múlt a legjobb előrejelző a jövőre, tehát meg kell vizsgálnunk, hogyan álltak az emberek szembe kihívásokkal a történelem során, és hogyan küzdöttünk mi magunk nehéz helyzetekben. Másodszor, szükséges az érzelmek kiegyensúlyozása annak érdekében, hogy felnőttként támogatóak tudjunk lenni a gyerekeknek. Hogyan érhetjük el ezt az egyensúlyt? Azáltal, hogy elemzünk, mérséklünk és normalizálunk saját érzelmeinket, és ha nehézségeink adódnak ezzel, akkor ezt pszichológus vagy pszichoterapeuta segítségével tehetjük. Harmadszor, figyelnünk kell a kis örömökre vagy rövid távú célokra, mert ahogy tudjuk, tervek készítése és stratégiára összpontosítás segít érzelmileg egyensúlyban maradni és mozgósítani.

Bár egy szülő nemrégiben azt mondta nekem, hogy úgy érzi, hogy egy érzelemóceánban veszett, és úgy érzi, hogy nem tudja, hogyan kezelje ezt, észrevettem az általa megosztottakban, hogy megfelelő módon talált módokat a gyerek támogatására. Ami hiányzott az felnőttnek, az a visszajelzés, az önmaga kiegyensúlyozása és az ösztönzés volt a folytatáshoz. Amikor rájövünk, hogy kiaknázatlan személyes erőforrásaink és nagy rugalmassági képességünk van, az olyan, mintha biztonsági övet találnánk, és így kezdünk magabiztosabbá válni önmagunkban.

Vigyázzon az egészségére, mind fizikailag, mind mentálisan!

Pszichológus-Pszichoterapeuta Lorena Diaconescu

Hasonló cikkek

Legújabb Cikkek

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).